Həsənəli Cahangir oğlu Eyvazov
(Həsənəli Eyvazlı)
Filologiya üzrə fəlsəfə doktoru, dosent.
Tel: 070 312 24 74
E-mail ünvanı: h.eyvazli@gmail.com
Elmi və bədii yaradıcılığı haqqında məlumat
Ədəbi təxəllüsü: Həsənəli Eyvazlı
Ədəbi peşəsi: Şair-dramaturq
Jurnalistlər birliyinin üzvü – 2003- cü ildən
Yazıçılar birliyinin üzvü: – 2006- cı ildən
Fəxri adı: Naxçıvan MR-in Əməkdar Mədəniyyət İşçisi (07 aprel 2009-cu ildən), Azərbaycan Respublikası Prezidenti tərəfindən “Tərəqqi” medalı ilə- 05 aprel 2014-cü ildə. Prezident mükafatçısı.
Təhsil Nazirliyinin “Təhsil əlaçısı”döş nişanı ilə -2013,
Vəzifəsi: Naxçıvan Müəllimlər İnstitutunun Azərbaycan dili və ədəbiyyatı kafedrasının müdiri
Elmi dərəcəsi: Filologiya üzrə fəlsəfə doktoru, dosent.
Çapdan çıxmış əsərlərinin ümumi sayı: 33 elmi, bədii və metodik vəsaiti, 4 fənn proqramı, 58 elmi və metodik məqalə,
-Yaradıcılığına həsr olunub: 14 məqalə və 5 televiziya çəkilişi.
-100-dən çox publisistik və elmi metodik yazıları müxtəlif qəzetlərdə çap olunmuşdur.
Xaricdə çıxmış əsərlərinin sayı: 2 elmi məqalə
Əsas elmi nailiyyətləri: Azərbaycan ədəbiyyatşunaslığı, tarixi dramaturgiya və Naxçıvanın teatr tarixi ilə bağlı araşdırmalar aparmış, maraqlı ədəbi, tarixi faktlara dair 6 kitab çap etdirmişdir.
Anadan olduğu yer: Azərbaycan Respublikası, Naxçıvan Muxtar Respublikası, Şərur rayonu, Tənənəm kəndi
Təvəllüdü: 25 noyabr 1950-ci il
Təhsili: 1) Naxçıvan Pedaqoji məktəbini- 1969, 2) Naxçıvan Dövlət Pedaqoji İnstitutunun (indiki NDU) dil-ədəbiyyat fakültəsini (1977-ci il)
Şeir və poemaları:
- Bu köç hara gedir” – şeirlər toplusu – 2003
- “Türkmənçay” – tarixi poema – 2003
- Nədir bu sevgini yaşadan belə” – şeirlər toplusu – 2005
- “Naxçıvan haqqında ballada” – poema – 2005
- “Ömür yarpaqları” – şeirlər toplusu – 2009
- “Ömrün payız duyğuları” – şeirlər toplusu – 2013
7.“Lal sulara ay düşər” – şeirlər toplusu – 2020
Dram əsərləri:
1.“Türkmənçay qətli” – tarixi dram – 2004
2.“Vəzifə hərisi” – dram – 2007
3.“Nadan xoruz” – uşaqlar üçün mənzum nağıl-dram – 2007
4.“Araz sahilində doğan günəş” – tarixi dram – 2008
5.“Ərtoğrol Cavid, yaxud bir ailənin dramı” – mənzum faciə – 2008
6.“Qurtuluşa gedən yol” – tarixi dram – 2009
7.“Yasda toy əhvalatı” – tragikomediya – 2010
8.“Həqiqətin divanı” – dram – 2012
9.“Seçilmiş əsərləri (I cild)” – dram əsərləri – 2015
10.“Seçilmiş əsərləri (II cild)” – şeir və poemalar – 2017
11.“Seçilmiş əsərləri (III cild)” – monoqrafiyalar – 2018
12.“Seçilmiş əsərləri (IV cild)” -1 monoq-ya və məqalələr- 2019
- .“Ruhların görüşü” – dram əsəri – 2022
14.“Dram əsərləri” (Tələbə teatr studiyaları üçün) -2022
15.“Didərgin xəstələr” – dram əsəri -2023
Ədəbi-bədii və elmi-publisistik kitablarının adı:
- “ Həmid Arzulu yaradıcılığında tarixilik” – monoqrafiya
– 2003
- “Bir aktyorun ömür yolu” – monoqrafiya – 2005
- “Naxçıvan teatrı dünən, bu gün” (həmmüəllif) –mono-qya
-2007
- “Tarixi dramlarda ədəbi şəxsiyyət obrazı” – monoqrafiya
– 2009
- “Müstəqillik prizmasından…” (məqalələr toplusu) – 2013
- “Azərbaycan tarixi dramlarında ədəbi şəxsiyyət məsələləri”
–Dərs vəsaiti. -2015
Səhnələşdirilən əsərləri
1.“Araz sahilində doğan günəş” – tarixi dramı 2008-ci ildə Naxçıvan Dövlət Musiqili
Dram Teatrında tamaşaya qoyulmuşdur.
- “Naxçıvan haqqında ballada” – poeması əsasında 2007-ci ildə Naxçıvan Dövlət
Televiziyası tərəfindən televiziya filmi çəkilmiş, sonra 2012-ci ildə poemada
əlavələr edilərək ikinci dəfə televiziya filmi çəkilmişdir.
- “Yasda toy əhvalatı” – Tragikomediyası əsasında Naxçıvan Dövlət Televiziyası
tərəfindən 2016-cı ildə tammetrajlı bədii film-tamaşa çəkilmişdir.
- “Nadan xoruz” – Mənzum nağıl-dramı 2016-cı ilin 02 dekabrında Naxçıvan Dövlət
Uşaq- Gənclər Teateında tamaşaya qoyulmuşdur.
- “Vəzifə hərisi”- Komediyası Ordubad xalq teatrında hazırlanmış və 22 may 2019-cu il
tarixdə Naxçıvan Musiqili Dram Teatrında Tamaşaya qoyulmuşdur.
- “Ruhların görüşü”- Naxçıvan Ali və Orta ixtisas məktəbləri arasında keçirilən teatr
müsabiqəsində II yerə çıxmışdır. Naxçıvan Gənc Tamaşaçılar teatrı-
oktyabr 2019-cu il.
Tərtib etdiyi kitablar: “Mənalı şair ömrü” və filologiya elmləri doktoru, professor Yavuz Axundlunun “Şərəfli ömür” və “Ədəbi portretlər” kitablarının tərtibçisi, onlarla kitabın redaktoru və ya ön sözün müəllifidir.
Metodik vəsaitləri:
- Milli kurikulum yeni təlim metodlarında. (həmmüəllif) – Naxçıvan, “Məktəb”, 2012
- Pedaqoji təcrübənin müasir tələblər baxımından təşkili və keçirilməsi. NMİ. Naxçıvan: Məktəb nəçriyyatı, 2014, 168 səh.
- 3. Tarixi dramların tədrisində ədəbi şəxsiyyət və zaman problemi. Metodik vəsait. Naxçıvan, məktəb, 2015, 110 s.
Elmi məqalələri:
1.Tarixi dramlarda ədəbi şəxsiyyətlər bədii obraz kimi Nax-çıvan Dövlət Universitetinin elmi Xəbərləri, 2004, s. 68-69
- M.Tarverdiyevin «Qəmküsar» dramında Qəmküsar bədii obrazı haqqında mülahizələr. NMİ,Xəbərlər, № 1,2005,s.82-
- Bəxtiyar Vahabzadənin “Fəryad” dramına dair mülahizələr. Azərbaycan Müəllimlər İnstitutunun. Xəbərləri. “Müəllim” nəşriyyatı, №4, 2008. s.50-58.
- “Məhsəti” dramında (Kəmalə Ağayeva) humanizm və insanın gözəlliyi ideyasının bədii ifadəsi.Gürcüstan Respub-likası, “Qarapapaqlar” jurnalı, 2009, səh. 33-38.
- Hüseyin Cavidin “Hayyam” dramında beşeri duyquların terennümü. Türkiye Cümhuriyyeti, Ankara, Kardeş kalemler aylıq Avrasiya edebiyat dergisi, Mayıs, 2009, s. 70.
- Ədəbi şəxsiyyətlərə dair tarixi dramlarda mövzu seçimi, ümumiləşdirmə və tipikləşdirmə. Azərbaycan Respublikası “Lit.az” Elm və Mədəniyyət portalı. “Elmi araşdırmalar bölməsi”,http://WWW .lit.az/meqale/edebi. Php, 09.07.2009.
- Tarixi dramlarda ədəbi şəxsiyyətlərin bədii obrazlarının yaradıl-masında sənətkarlıq məsələləri. Azərbaycan Respublikası “Lit.az” Elm və Mədəniyyət portalı. “Elmi araşdırmalar bölməsi”, http: //WWW.lit.az / meqale/edebi. Php, 10.07.2009.
- “Fəryad” əsərində Nəsimi taleyinə müəllif münasibəti. AMEA, Folklor İnstitutu, Elmi axtarışlar, Bakı:
Nurlan, 2009, № 4, s. 57-61.
- XIX əsrin ikinci yarısında istimai-siyasi hadisələrin məz-munu daxilində ədəbi şəxsiyyətin portreti: Şəfaət Mehdiyevin “Mirzə Fətəli” dramı. AMEA, M.Füzuli adına Əlyazmalar İnstitutu. Filologiya məsələləri. Bakı, 2009, № 6, s.412.
- “Sizi deyib gəlmişəm” əsərində özünütəsdiq, yaxud Mirzə Cəlil ideyalarına Anar baxışı. NMİ,Xəbərlər, № 1 (21), 2010.
- S.S.Axundovun «Molla Nəsrəddin Bakıda» pyesinin tədris prosesində müasirlik baxımından tərbiyəvi əhəmiyyəti. NMİ, Xəbərlər. №1 (25),2011, səh.42-45.
- M. Hüseynin “Nizami” dramıında vətənpərvərlik duyğula-rının tərənnümü və tədris prosesində tətbiqi təcrübəsindən. NMİ, Xəbərlər.№1 (28), 2011,5 s.
- Ачылмамыш сящифяляр, йахуд дидярэин талели инсанлар.AMEA. Folklor İnstitutu. Elmi axtarışlar, Bakı, 3/2012, 6 səh.
- Tədris prosesində İlyas Əfəndiyevin “Xurşidbanu Natəvan” dramında insan taleyinə münasibət məsələsinin qoyuluşu. NMİ, Xəbərlər. Cild:8, №3, 2012,5 s.
- С.С.Ахундовун «Мола Нясряддин Бакыда» пйеси щаггында Азярбайъан Республикасы Тящсил Назирлийи, Нахчыван Мцяллимляр Институту, Мцасир тялим методлары вя йени педагожи технолоэийанынтярбийя просесиндя тятбиги (Елми практик конфрансын материаллары), 2004. с.140-142 .
- Щ.Арзулунун “Гачаг Гушдан” романында репрессийа мясяляляри. АМЕА Нахчыван Бюлмяси,
А.А.Бакыханов адына Тарих Институту, Нахчыван Дювлят Университети. Нахчыван бу ъцн: ислащатлар, перспективляр,2008. (5-6 октйабр 2007-ъи илдя кечирилмиш бейнялхалг симпозиумун материаллары) с.377.
17.Азярбайъан ушаг ядябиййатынын тядрисиндя вятянпярвярлик мотивляри. “Мцасир тялим методлары вя йени педагожи технолоэийанын тялим-тярбийя просесиня тятбиги” мювзусуна щяср едилмиш елми-практик конфрансын материаллары, Нахчыван: Мяктяб, 2006, 6-8.
- Щаъыбаба Нязярлинин “Сабир” драмында ядяби шяхсиййят вя тянгид щядяфляри. “Мцасир тялим методлары вя йени педагожи технолоэийанын тялим-тярбийя просесиня тятбиги” мювзусуна щяср едилмиш елми-практик конфрансын материаллары, Нахчыван: Мяктяб, 2009, 6-8 вя с.
- 19. Milli ədəbiyyatımızın təşəkkül və inkişaf tarixinə müstəqillik prizmasından baxış. “Müasir təlim metodları və yeni pedaqoji texnologiyanın təlim-tərbiyə prosesinə tətbiqi” mövzusuna həsr edilmiş elmi-praktik konfransın materialları, Naxçıvan Müəllimlər İnstitutu, 05 may, 2010, səh. 43-47
20.“Müasir dövrdə uşaq ədəbiyyatının tədrisində vətənpərvərlik tərbiyəsi”. “Müasir təlim metodları və yeni pedaqoji texnologiyanın təlim-tərbiyə prosesinə tətbiqi” mövzusuna həsr edilmiş elmi-praktik konfransın materialları, NMİ, Məktəb, 06 may 2011. s. 110.
- Təhsil islahatını zəruri edən səbəblər və ədəbiyyat fənni kurikulumu haqqında. “Müasir dövrdə uşaq ədəbiyyatının tədrisində vətənpərvərlik tərbiyəsi”. “Müasir təlim metodları və yeni pedaqoji texnologiyanın təlim-tərbiyə prosesinə tətbiqi” mövzusuna həsr edilmiş elmi-praktik konfransın materialları, NMİ, 04 may, 2012, səh. 109-112.
- 22. Lal həsrətin qoynunda doğulan poeziya. “Сяс” 22 октйабр 2011-ъи ил
23.Yaddaşıma yazılanlar,Yaxud gəncliyimdə gəzib gördüyüm yerlər. “Dərələyəz”, 14 sentyabr 2012-ci il.
- “Kültürle yükselen kardeşlik”. Kuzey Kıprıs Türk Cümhu-riyyətində “Azərbaycan keçmişdə və bu gün” mövzusunda keçirilən beynəlxalq konfrans. 28 dekabr (aralıq) 2012-ci il. Mağusa şəhəri.
- Dostluq əlaqələri genişlənir. (həmmüəllif) NMİ-nin xəbərləri, Naxçıvan: Məktəb. №1,2013
- Ə.Haqverdiyevin “Xəyalat” əsərinin tərbiyəvi əhəmiyyəti. “Müasir təlim metodları və yeni pedaqoji texnologiyanın təlim-tərbiyə prosesinə tətbiqi” mövzusuna həsr edilmiş elmi-praktik konfransın materialları, NMİ: Məktəb, 03 may 2013.
- M.S.Ordubadinin “Cabir və Molla Nəsrəddin” dramında tənqid hədəfləri. NDU-nun xəbərləri. 2.2013.
28.A.Yadigarın “Midiyanın süqutu” əsərində vətənpərvərlik duyğularının tərənnümü. NMİ Xəbərlər. Naxçıan: Məktəb, №1.2014, səh.45-47.
- Təhsil islahatı zamanın tələbidir. Naxçıvan MR-in 90 illik yubileyi ilə əlaqədar “Təhsil kurikulumları: nəzəri problemlər” mövzusunda respublika konfransın materialları , Naxçıvan: Məktəb, 15 aprel,2014, səh.130-132.
30.Heydər Əliyev və Azərbaycan təhsilində islahatlar. “Müasir təlim metodları və yeni pedaqoji texnologiyanın təlim-tərbiyə prosesinə tətbiqi” mövzusuna həsr edilmiş elmi-praktik konfransın materialları, Naxçıvan: Məktəb,07 may, 2014, səh.14-16.
31.Gənc nəslin formalaşmasında diyarçünaslıq materiallarından istifadə. “Təlim prosesinin təkmilləşdirilməsi və müasir təhsil konsepsiyaları” mövzusunda byynəlxalq elmi konfransın mnaterialları.Naxçıvan . 16-17 dekabr 2014, 246-247.
32.Şagirdlərin mənəvi-əxlaqi dəyərlərinin formalaşmasında Nizami Gəncəvi yaradıcılığının rolu. NMİ, Xəbərlər. Нахчыван: Мяктяб, 11-№2, 2015,s.61-64.
33.Təhsilin düzgün təşkili pedaqoji prosesin əsasıdır. Təhsil kurikulumları:praktik tətbiqlər- mövzusunda keçirilmiş respublika konfransın materialları , Naxçıvan: Məktəb, 24 aprel,2015, səh.109-112.
- Tarixi dramlarda işlənən folklor nümunələrinin tədris prosesində öyrədilməsi yolları. . “Müasir təlim metodları və yeni pedaqoji texnologiyanın təlim-tərbiyə prosesinə tətbiqi” mövzusuna həsr edilmiş elmi-praktik konfransın materialları, Naxçıvan: Məktəb,05 may, 2015, səh.191-194.
- Təlimin təkmilləşdirilməsində peşə seçiminin rolu. Azərbaycan təhsil quruculuğunun prioritetləri:müasir yanaşmalar mövzusunda byynəlxalq elmi konfransın mnaterialları.Naxçıvan . 5-6 iyun 2015, səh. 144-145.
- Müasir uşaq əsərlərində həyat həqiqətlərinin bədii əksi. Naxçıvan: Məktəb, 2016 (4), səh.42-46
- 37. Yeni təhsil islahatının tətbiqi və şagird təfəkkürünün formalaşması günün tələbidir. Təhsil kurikulumları:praktik tətbiqlər- mövzusunda keçirilmiş respublika konfransın materialları , Naxçıvan: Məktəb, 14 aprel,2016, səh. 65-66.
- Sinifdənxaric oxu prosesində Ə.b.Haqverdiyevin “Xəyalat” əsərinin məzmununun öyrədilməsi və təhlilinin aparılması metodikası. NMİ. Xəbərləri, Naxçıvan: Məktəb, 13 (1), 2017, səh. 46-51
- “Milli ədəbiyyatda milli düşüncə zamanın tələbindən yaranır”. . “Müasir təlim metodları və yeni pedaqoji texnologiyanın təlim-tərbiyə prosesinə tətbiqi” mövzusuna həsr edilmiş elmi-praktik konfransın materialları, Naxçıvan: Məktəb, 05 may, 2017, səh.93-96.
- “Təhsilin inkişafına yeni yanaşmalar”. “Pedaqogika” Elmi-nəzəri-metodik jurnal. Bakı, Ekonomika. 2017, səh.7-14.
41.Uşaqların dərketmə vərdişlərinin inkişaf etdirilməsində yumoristik hekayəkərin rolu. NMİ. “Xəbərlər” jurnalı, №1, tom-14,2018, səh.43-45.
- Təhsil islahatının düzgün tətbiqi şagird təfəkkürünü gücləndirir. “Təhsil dünyasi” qəözeti, 22 iyun 2018-ci il.
43.Özünəinamın aşılanması şagirdlərdə yaradıcılıq imkanlarının inkişafına xidmət edir. “Təhsil jurnalı”, Bakı: , №2, 2018,
44.Metodik Təcrübənin ünvanı: Tarix müəllimlərinin yanaşmalarından bəhs edən kitab. İmmi Hüseynovanın iş təcrübəsindən. “Azərbaycan müə\llimi” qəzeti, 26 iyul 2019-cu il, səh.7.
- Sinifdənxaric oxu prosesində yazıçı Fərəc Fərəcovun yumoristiq hekayələrinin öyrədilməsi yolları. NMİ. “Xəbərlər” jurnalı, №1, (55), 2019, səh.45-49.
46.. Ömür vəfa etsəydi. ) “Şərqin Səhəri” qəzeti. 27 iyul, 2019, 29.
47.Naxçıvan haqqında ballada. (poema) “Şərqin Səhəri” qəzeti. 13 iyul, 2019, 29(2003).
48.Yüz ilin zirvəsindən görünən Ərtoğrol ucalığı. “Şərqin Səhəri” qəzeti. 01 0ktyab 2019-cu il, 118(3507).
- Açılmamış səhifələr, yaxud didərgin taleli insanlar. “Azad Azərbaycan” qəzeti. 16 noyabr 2019-cu il, 36(3525), səh.7.
50.Şagirdlərdə özünəinam hissi aşılamaq günün tələbidir. “Azad Azərbaycan” qəzeti. 28 noyabr 2019-cu il, 141(3530), səh.7.
51.Atif Zeynallı. “Karvan gedir” əsərində Füzuli obrazının dramatik xarakteri. NMİ. Naxçıvan: Xəbərlər jurnalı, №2, 2020-ci il.
52.Şair Xanəli Kərimlinin poetik dünyası. Naxçıvan Müəllimlər İnstitutu. Elmi Əsərlər. Naxşıvan: Məktəb,2020, 5 səh. Elmi-tədqiqat işi.
53.Həsənəli Eyvazlı. Şair Asim Yadigarın siyasi lirikasında Vətən mövzusu. NMİ-nin Elmi əsərləri, Naxçıvan: Məktəb, Səh.215-219.
54.Fənn proqramı. Azərbaycan dilində işgüzar və akademik kommunikasiya. Naxçıvan:
Məktəb. 2021,19 səh.
55.Təhsil islahatı və ədəbiyyat üzrə fənn kurikulumuna dair tələblər. Naxçıvan: Məktəb. 2021
56.Nizami Gəncəvi yaradıcılığında ədalətli şah problemi. Naxçıvan: Məktəb. 2021
- şlı qocaman Ərtoğrol Cavid. Azad Azərbaycan qəzeti, 24 sentyabr 2021-ci il, səh 7.
58.Vaqif Məmmədov yaradıcılığında yurd sevgisi NMİ.Məktəb , 2022 (çapda